ActualitateEconomie

Viitorul e aici. Auchan va lansa primul magazin din România fără casieri și fără case de marcat

Premieră în România. Auchan a deschis primul magazin fără casieri și fără case de marcat. Acesta se află în clădirea Equilibrium 2, zona Pipera, București, Sector 1. 

Auchan GO. Fără casieri și case de marcat – „Plătești și fugi”

„Fără case de marcat, fără coșuri, fără numerar – singurul lucru de care ai nevoie e aplicația Auchan și un card bancar înrolat în aplicație”, a declarat Tiberiu Dănețiu, director de marketing Auchan Retail România, potrivit Revista Progresiv.

Un mare pas în inovația în domeniul retailului este pregătit să fie făcut în România, odată cu lansarea primului magazin complet automatizat de către un retailer de talie mare.

În luna aprilie, Auchan, unul dintre cei mai cunoscuți retaileri din țară, va introduce pe piață Auchan GO, un concept inovator care elimină nevoia de casieri și case de marcat, facilitând o experiență de cumpărături complet automatizată și modernă.

Noul magazin Auchan GO se va remarca prin lipsa casierilor și a caselor de marcat tradiționale, iar plățile pentru produsele achiziționate vor putea fi efectuate exclusiv cu cardul. Această inițiativă marchează o schimbare semnificativă în modalitatea în care consumatorii interacționează cu retailul tradițional, aducând o abordare mai eficientă și mai convenabilă.

Evident, „magazinul SF” va fi deschis la București și va avea suprafața de aproximativ 70 de metri pătrați și peste 1.500 de SKU-uri din 20 de categorii.

„Spațiul este dotat cu peste 70 de camere și 3.000 de senzori, pentru că este despre digitalizarea 100% a unui magazin fizic. Cu aceste tehnologii, vom ajunge să avem date despre interacțiunea consumatorilor cu fiecare produs în parte, date tranzacționale, date despre parcursul clienților. Toate acestea ne vor permite să înțelegem comportamentul și parcursul clientului, iar asta va ajuta la luarea deciziilor în timp real. Ajungem să avem date la secundă în legătură cu comportamentul clienților în magazin”, spune Teodor Șerban, director eficiență și proiecte Auchan Retail România.

Cum funcționează sistemul?

Atunci când mergi la cumpărături, clienții vor scana cardul de credit și își vor înregistra numărul de telefon într-un terminal aflat chiar la intrarea în magazin. Plata se va realiza imediat după ce clientul părăsește magazinul, fără să fie nevoie ca produsele să fie scanate.

La ieșire, clientul va primi factura digitală pe telefonul mobil. Sistemul nu colectează niciun fel de date legate de recunoașterea facială sau biometrică a clienților.

Conceptul Auchan GO, care a fost inițial lansat în Franța și ulterior extins în Polonia, reprezintă o inovație remarcabilă în industria retailului. Acest concept redefinește complet experiența de cumpărături, eliminând nevoia de casieri și case de marcat și facilitând o plată exclusiv cu cardul.

Magazinul din Polonia a adus cu sine o serie de inovații, inclusiv o proporție semnificativă de produse de marcă privată, reprezentând peste 40% din gama de produse disponibile. Această abordare poate oferi avantaje atât pentru retailer, prin creșterea profitabilității și controlul asupra produselor, cât și pentru clienți, prin oferirea unei game variate de produse la prețuri competitive.

Tehnologia din spatele acestui concept, furnizată de compania israeliană Trigo, este esențială pentru asigurarea unei experiențe de shopping rapidă și fără probleme. Tehnologia Trigo permite magazinului să recunoască automat produsele luate de către clienți și să proceseze plățile în mod eficient, contribuind la eficientizarea operațiunilor și la reducerea timpului petrecut în magazin.

Ne poți urmări pe Google News, Facebook, Instagram, X, și YouTube

Alexandru
Alexandru are o experiență de peste 10 ani în mediul online, timp în care a publicat peste 5.000 de articole și a strâns cititori de prin toate colțurile lumii. Pasionat de artă și tehnologia viitorului, Alexandru scrie acum pentru NewsDealer. De asemenea, toate articolele de tip pamflet sunt semnate de Alexandru, care poate fi contactat pe adresa redacției, atât pentru a semnala "derapajele", dar și pentru colaborări.

.