ActualitateMediu

Uniunea Europeană renunță la majoritatea criteriile de poluare noi pentru norma Euro 7

S-a schimbat modificarea! Uniunea Europeană a cedat presiunilor din partea industriei și va relaxa noua legislație privind standardul de poluare Euro 7.

Publicația The Guardian remarcă faptul că, deși consultantul Comisiei Europene, Clove, a făcut recomandarea de a reduce limitele de emisii de dioxid de azot, Comisia a ales să nu facă schimbări în acest sens. Dioxidul de azot este un gaz eliberat în aer de motoarele cu combustie, în special cele diesel, și este asociat cu numeroase decese premature în Uniunea Europeană și Marea Britanie. Cu toate acestea, Comisia a decis să mențină limitele existente, ceea ce a stârnit controverse în legătură cu politica sa privind mediul.

Uniunea Europeană a cedat presiunilor din partea industriei

Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) a desfășurat o campanie intensă de lobby pentru a împiedica implementarea normelor Euro 7 în forma inițială propusă de Comisie.

ACEA a argumentat că implementarea directivelor Euro 7 conform propunerii Comisiei ar duce la o creștere semnificativă a prețurilor pentru toate mașinile mai accesibile, majorându-le cu câteva mii de euro, pentru a se conforma noului standard.

Această opoziție a fost una dintre principalele aspecte de controversă în procesul de elaborare a normelor Euro 7, deoarece industria auto a dorit să evite costurile semnificative pe care le-ar implica adaptarea rapidă la aceste standarde mai stricte.

Standardele Euro 7 și regulile privind emisiile de CO2 pentru vehicule sunt corelate și funcționează în tandem pentru a îmbunătăți calitatea aerului pentru locuitorii urbani.

Pe de o parte, standardele Euro 7 se concentrează pe reducerea emisiilor de gaze nocive precum dioxidul de azot, care provin în principal din vehiculele cu motoare cu combustie internă. Pe de altă parte, normele privind emisiile de CO2 vizează reducerea emisiilor de carbon și promovarea vehiculelor cu emisii reduse sau zero emisii, cum ar fi vehiculele electrice.

Implementarea acestor standarde se bazează pe convingerea că transportul rutier este una dintre principalele surse de poluare a aerului în orașe, și că abordarea simultană a emisiilor de gaze nocive și a emisiilor de CO2 este esențială pentru îmbunătățirea calității aerului și combaterea schimbărilor climatice.

Parlamentul European va vota joi, 9 noiembrie 2023 proiectul de lege privind Euro 7, iar apoi urmează votul Consiliului European, în care sunt reprezentate statele membre.

Ne poți urmări pe Google News, Facebook, Instagram, X, și YouTube

Alexandru
Alexandru are o experiență de peste 10 ani în mediul online, timp în care a publicat peste 5.000 de articole și a strâns cititori de prin toate colțurile lumii. Pasionat de artă și tehnologia viitorului, Alexandru scrie acum pentru NewsDealer. De asemenea, toate articolele de tip pamflet sunt semnate de Alexandru, care poate fi contactat pe adresa redacției, atât pentru a semnala "derapajele", dar și pentru colaborări.

.