Internațional

UE, pe cale să interzică emblematica sticlă Coca-Cola

Uniunea Europeană (UE) pregătește o lovitură pentru mai multe companii în privința sticlelor, printre care și emblematica sticlă de la Coca-Cola.

Sticla caracteristică de la Coca-Cola, alături de alte sticle de design pentru whisky sau parfumuri, ar putea fi scoase de pe piața europeană, în conformitate cu proiectul de norme UE de promovare a ambalajelor reutilizabile, o măsură care provoacă neliniște în mai multe industrii, transmite Euractiv.

La Bruxelles se discută noi norme privind ambalajele la nivelul UE, în cadrul propunerii Comisiei Europene de regulament privind ambalajele și deșeurile de ambalaje (PPWR), prezentată în urmă cu un an.

Legea a fost votată marți, 24 octombrie, în comisia de mediu a Parlamentului European, marcând primul pas în procedură înainte ca plenul Parlamentului să adopte poziția sa în noiembrie, pregătind terenul pentru discuții aprinse cu statele membre ale UE pentru a finaliza legea la timp pentru alegerile europene din iunie.

Dar grupurile industriale se tem că legea riscă să încalce protecția drepturilor de proprietate intelectuală atunci când este vorba de ambalaje speciale, cum ar fi sticlele de băuturi de marcă.

„Produsele ambalate vor începe să arate la fel”

„Riscul este că produsele ambalate vor începe să arate la fel. Designurile creative și formele iconice vor dispărea treptat, iar valoarea comercială va fi irosită, deoarece mărcile nu se vor mai putea distinge unele de altele pe rafturi“, a declarat FEVE, o asociație comercială care reprezintă producătorii de sticle de sticlă.

În timp ce producătorii de ambalaje din sticlă au recunoscut eforturile deputaților europeni de a recunoaște „într-o oarecare măsură” modelele de ambalaje brevetate, ei au declarat că legea votată marți „este mult sub așteptările lor”.

„Ne temem că acest lucru va duce la standardizarea ambalajelor și la dispariția treptată a diferențierii mărcilor”, a declarat Adeline Farrelly, secretar general al FEVE.

„Credem că această măsură restricționează designul creativ și formele iconice ale sticlelor”, a adăugat ea.

În prezent, cerințele privind designul ambalajelor sunt prevăzute la articolul 9 din directiva privind deșeurile de ambalaje, care prevede că greutatea și volumul ambalajelor trebuie reduse la minimum.

O serie de „criterii de performanță”, enumerate în anexa IV, pot fi folosite de mărci pentru a justifica ambalaje mai grele pe baza unor criterii precum protecția produsului, logistica sau siguranța consumatorilor.

„Sticla emblematică Coca-Cola este cu siguranță în pericol”

Cu toate acestea, Comisia a propus să elimine criteriile de „acceptare de către consumator” și de „marketing și prezentare a produsului” din lista acceptată de criterii de performanță atunci când a prezentat anul trecut legea sa actualizată privind ambalajele.

Aceste eliminări au fost menținute în cadrul votului din Parlament de săptămâna aceasta, ceea ce înseamnă că sticlele de sticlă emblematice, cum ar fi faimoasa sticlă de Coca-Cola, ar putea sfârși prin a fi scoase de pe piața UE, au declarat surse din industrie.

„Da, sticla emblematică Coca-Cola este cu siguranță în pericol, la fel ca multe alte sticle emblematice de parfumerie, alimente, băuturi spirtoase, dacă este nevoie să se folosească mai multă sticlă pentru o anumită formă”, a declarat o sursă din industrie care a cerut să nu fie numită.

Reprezentanța Coca-Cola în UE de la Bruxelles a refuzat deocamdată să comenteze votul, spunând că analizează implicațiile votului.

Coca-Cola: o istorie de gust și inovație

Coca-Cola, una dintre cele mai iconice și recunoscute branduri din lume, a devenit un simbol al bucuriei încă de la înființarea sa. Fondată în 1886 de John S. Pemberton în Atlanta, Georgia, Coca-Cola a evoluat într-o companie gigant globală și a reușit să creeze o cultură care transcende gustul său unic și răcoritor.

Cu o paletă diversificată de produse, de la Coca-Cola clasică la variantele dietetice și fără cafeină, Coca-Cola a fost mereu în pas cu dorințele consumatorilor.

În plus, brandul a inovat constant, lansând produse noi, cum ar fi Fanta și Sprite, care au devenit, la rândul lor, sinonime cu gustul și calitatea.

Coca-Cola a creat și legături puternice cu comunitățile în care operează, susținând numeroase proiecte sociale și culturale. De asemenea, a fost lider în inițiative de protecție a mediului și de responsabilitate socială corporativă.

Simbolul iconic al sticlei de sticlă și eticheta sa roșie cu litera albă sunt recunoscute în întreaga lume, iar reclamele cu sloganuri precum „Deschide fericirea” au marcat generații întregi.

Ne poți urmări pe Google News, Facebook, Instagram, X, și YouTube

Alexandru
Alexandru are o experiență de peste 10 ani în mediul online, timp în care a publicat peste 5.000 de articole și a strâns cititori de prin toate colțurile lumii. Pasionat de artă și tehnologia viitorului, Alexandru scrie acum pentru NewsDealer. De asemenea, toate articolele de tip pamflet sunt semnate de Alexandru, care poate fi contactat pe adresa redacției, atât pentru a semnala "derapajele", dar și pentru colaborări.

.