Health&Fitness

Top 10 alimente care mențin sănătatea ochilor

Dacă vrei să îți menții o pereche de ochi la fel de sănătoasă și la bătrânețe este bine să cunoști alimentele care îți vor crește șansele de a vedea clar toată viață, iar aici am înșiruit 10 dintre acestea.

Ce trebuie să mâncăm ca să ne menținem vederea

Chiar dacă ai un istoric familial cu probleme de vedere sau doar încerci să lupți împotriva oboselii oculare din viața de zi cu zi, uite o listă cu 10 alimente care întrețin sănătatea ochilor.

1. Somon

Sursă poză- pixabay.com

Ca să îți păstrezi sănătatea ochilor trebuie să îi menți suficient de hidratați. Somonul conține acizi grași omega-3, care ajută la reducerea riscului de manifestare a sindromului ochiului uscat, o afecțiune incomodă care devine mai frecventă pe măsură ce îmbătrânești. Persoanele de sex feminin care au născut sunt de două ori mai predispuse să dezvolte ochi uscați.

2. Morcovi

Sursă poză- pixabay.com

Morcovii sunt unul dintre cele mai bune alimente pentru sănătatea ochilor. Ei conțin tone de betacaroten, un antioxidant pe care corpul tău îl folosește pentru a produce vitamina A. Vitamina A te ajută să vezi mai bine noaptea și te apără împotriva miopiei.

3. Semințe de floarea-soarelui

Sursă poză- pixabay.com

Semințele de floarea-soarelui au multă vitamina E, un antioxidant care ne protejează ochii de stresul oxidativ. Vitamina E luptă împotriva razelor UV dăunătoare ale soarelui, reducând riscul de cataractă. De asemenea, deși organismul poate sintetiza unele vitamine,vitamina E se obține din alimentare sau din suplimente.

4. Kiwi

Sursă poză- pixabay.com

Acest fruct pufos conține luteină, antioxidantul care luptă împotriva degenerescenței maculare legate de vârstă sau DMLV, o afectiune oculară care se manifestă prin pierderea acuității vederii centrale, persoanele care suferă de DMLV nu mai pot citi sau conduce. Kiwi-ul mai este bogat și în zeaxantină, care ajută ochii să filtreze lumina.

5. Spanac

Sursă poză- pixabay.com

Spanacul este o sursă excelentă de nutrienți de toate felurile, dar cel mai important este că frunza sa are o mulțime de luteină, despre care am spus deja că previne DMLV, și zeaxantină, ce ajută la filtrarea luminii.

6. Ouă

Sursă poză- pixabay.com

Ouăle au tot ce ai nevoie pentru o vedere sănătoasă, luteină, zeaxantină, zinc și vitamina A. Un studiu din 2019 a concluzionat că un consum de aproximativ trei ouă pe săptămână reduce semnificativ riscul de a dezvolta DMLV.

7. Migdale

Sursă poză- pixabay.com

Migdalele și alte fructe cu coajă lemnoasă conțin niveluri ridicate de vitamina E, antioxidantul care luptă împotriva DMLV și a cataractei. Din nou, corpul uman nu poate produce singur această vitamină.

8. Iaurt

Sursă poză- pixabay.com

Lactatele au atât vitamina A, cât și zinc, doi nutrienți despre care am vorbit deja. De asemenea, iaurtul conține probiotice, iar studiile arată că aceste bacterii bune ar putea ajuta la orice, de la conjunctivita alergică la ochiul uscat.

9. Portocale

Sursă poză- pixabay.com

Am vorbit deja despre betacaroten, rolul său în vitamina A și de ce vitamina A este importantă pentru ochii tăi. Mai trebuie adăugat însă că obținerea alimentelor cu betacaroten este în general destul de ușoară deoarece acest antioxidant le face portocalii.

Portocalele mai conțin și multă vitamina C, care ajută organismul să lupte împotriva DMLV, a cataractei și a pierderii vederii în general.

10. Căpșuni

Sursă poză- pixabay.com

Căpșunile conțin chiar mai multă vitamina C decât portocalele, care luptă împotriva pierderii vederii în general.

Informațiile din acest articol au doar un scop educațional și informativ și nu reprezintă sfaturi medicale sau de sănătate. Consultați întotdeauna un medic sau un alt furnizor de servicii de sănătate calificat în legătură cu orice întrebare pe care o aveți cu privire la o afecțiune medicală.

Ne poți urmări pe Google News, Facebook, Instagram, X, și YouTube

Basalău Fabian
Fabian are o experiență de peste 5 ani în online. A scris pentru publicații de renume în România, printre care ProSport și Digisport. Fabian este un pasionat al sportului, al artei și al tehnologiei. Este pasionat de social media și iubește să scrie!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *