ActualitateEveniment

Stația de metrou „Timpuri Noi” va avea un nou nume

Adio, „Timpuri Noi!” Stația de metrou va avea un nou nume, Octavian Udriște, potrivit Membrilor Consiliului de Administrație al Metrorex.

„Urmează stația Octavian Udriște, cu peronul pe partea dreaptă” va fi anunțul pe care îl vor auzi în curând persoanele care folosesc magistralele 1 și 3 ale metroului din Capitală, notează Club Feroviar.

Schimbarea numelui stației „Timpuri Noi” în „Octavian Udriște” este un omagiu adus inginerului român care a jucat un rol semnificativ în dezvoltarea rețelei de metrou din București. Acesta a avut o contribuție esențială în punerea în funcțiune a primului tronson de metrou în 1979, ceea ce marchează un moment istoric important pentru sistemul de transport subteran al orașului.

Motivul schimbării numelui este legat de evoluția urbanistică a zonei, deoarece fosta platformă industrială asociată cu numele „Timpuri Noi” a fost demolată pentru a face loc unor proiecte imobiliare noi. Astfel, noua denumire reflectă mai bine contribuția și legătura lui Octavian Udriște cu dezvoltarea metroului din București.

Această schimbare de nume reprezintă un gest de recunoaștere a persoanelor cheie implicate în dezvoltarea infrastructurii orașului și însemnătatea lor pentru comunitatea locală.

timpuri noi

Hartă Metrou București

Cine este Octavian Udriște?

Octavian Udriște este o figură remarcabilă în domeniul feroviar, cu o contribuție semnificativă la construcția metroului bucureștean. A fost unul dintre cei cinci ingineri aleși de Nicolae Ceaușescu pentru a superviza și coordona construcția acestui important proiect, care s-a dovedit a fi o realizare integral românească.

Născut la 18 aprilie 1935 în Timișoara, și-a dezvoltat pasiunea pentru transport și căile ferate, absolvind Facultatea de Mecanică, secția Locomotive, la Institutul de Căi Ferate București în 1958. De-a lungul carierei sale, și-a dedicat expertiza și cunoștințele în domeniul transporturilor.

Experiența și competența sa l-au propulsat în diverse funcții de conducere în domeniul transporturilor. A fost director al Institutului de Cercetări în Transporturi INCERTRANS în 1996 și a condus Departamentul de Transporturi la Siemens România între 1997 și 2005.

Unul dintre momentele marcante ale carierei sale a fost implicarea în punerea în funcțiune a primului tronson de metrou din București, inaugurat în 1979. După această realizare remarcabilă, a fost numit director tehnic și ulterior director general al Metroului, funcție pe care a deținut-o între 1985 și 1996. Acest parcurs impresionant demonstrează dedicarea și contribuția sa deosebită la dezvoltarea infrastructurii de transport din București și din România.

De asemenea, Octavian Udriște a contribuit la redeschiderea căii ferate Dorneşti-Putna, circulaţia pe această rută fiind reluată în data de 15 august 2018.

Între 1994 și 1996 a fost directorul general al Metrorex. Din 2007, este președinte onorific Club Feroviar.

Ne poți urmări pe Google News, Facebook, Instagram, X, și YouTube

Alexandru
Alexandru are o experiență de peste 10 ani în mediul online, timp în care a publicat peste 5.000 de articole și a strâns cititori de prin toate colțurile lumii. Pasionat de artă și tehnologia viitorului, Alexandru scrie acum pentru NewsDealer. De asemenea, toate articolele de tip pamflet sunt semnate de Alexandru, care poate fi contactat pe adresa redacției, atât pentru a semnala "derapajele", dar și pentru colaborări.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *