ActualitateTech

Prendi&Vai!, primul magazin din Italia care funcționează pe bază de inteligența artificială

Un magazin complet automat, gestionat de inteligența artificială, a fost inaugurat în Verona, Italia, conform informațiilor publicate de Corriere della Sera. „Prendi&Vai!” aparține de lanțul de supermarketuri Conad.

„Prendi&Vai!” de Tuday Conad și este primul magazin autonom din Italia (care va fi urmat de cel din Trento), adică un supermarket fizic care permite clienților să selecteze, să cumpere produse și să plătească fără a trece pe la casierie, punând totul direct în plase.

Este un proiect fără precedent pentru Italia, născut din colaborarea dintre Dao (o cooperativă asociată cu Conad pentru provinciile Trento, Bolzano, Verona, Vicenza și Belluno) și Retail Hub, care a descoperit tehnologia dezvoltată de start-up-ul portughez Sensei pentru a o pune la dispoziția marii distribuții.

Cum funcționează supermarketul fără case de marcat?

Mai exact, magazinul este echipat cu „tehnologie de viziune computerizată”, constând în camere capabile să monitorizeze întregul perimetru, urmărind clienții de la intrarea în magazin până la ieșire și capabile să identifice exact produsul ales prin intermediul inteligenței artificiale.

Pentru a furniza o dovadă a eficienței, pe fiecare raft există senzori care detectează schimbarea greutății de fiecare dată când un client ia un produs cu scopul de a-l cumpăra.

America, prima țară care a experimentat astfel de magazine

„În lume există deja magazine autonome”, explică Massimo Volpe, cofondator al Retail Hub.

„Primul care a experimentat magazine fizice complet digitale și fără casieri a fost Amazon în Statele Unite. La fel și Tesco în Londra. Alte țări din lume s-au aliniat deja, iar acum și Italia”.

Diferența operațională constă în faptul că în magazinul fizic Amazon sau Tesco intri doar cu aplicația, în timp ce la Tuday Conad poți plăti atât cu aplicația dedicată, cât și cu cardul de credit sau cardul bancar.

„Este un supermarket dedicat celor care vor să își facă cumpărăturile rapid, fără a pierde timp la cozi și care ridică nivelul de servicii”, susține Massimo Volpe, co-fondator al Retail Hub.

În prezent, în magazinul din Verona sunt angajate șapte persoane care, în loc să treacă codurile de bare la casă, pot ajuta consumatorul în alegerea sau în dinamica cumpărăturilor.

Ne poți urmări pe Google News, Facebook, Instagram, X, și YouTube

Alexandru
Alexandru are o experiență de peste 10 ani în mediul online, timp în care a publicat peste 5.000 de articole și a strâns cititori de prin toate colțurile lumii. Pasionat de artă și tehnologia viitorului, Alexandru scrie acum pentru NewsDealer. De asemenea, toate articolele de tip pamflet sunt semnate de Alexandru, care poate fi contactat pe adresa redacției, atât pentru a semnala "derapajele", dar și pentru colaborări.

.