ActualitateCe se mai întâmplă în lume?InternaționalTravel

Hong Kong promovează amabilitatea pentru a revitaliza turismul

Campanie guvernamentală pentru schimbarea percepției despre locuitori în efortul de a atrage turiști și a revitaliza o industrie turistică afectată de pandemie și tensiuni politice

LIVING ERA BANNER

Hong Kong, cunoscut pentru ritmul său alert și pentru atitudinea uneori rece a locuitorilor săi, încearcă să schimbe această percepție printr-o nouă campanie de promovare a amabilității. În contextul unei economii turistice afectate de pandemie și de represiuni politice, autoritățile orașului adoptă măsuri inedite pentru a îmbunătăți imaginea locală și a atrage turiști, relatează Time.

Campanie pentru îmbunătățirea ospitalității locale în efortul de a atrage vizitatori in Hong Kong

Guvernul orașului a lansat recent o campanie intitulată „Zâmbește mai mult”, menită să încurajeze locuitorii să fie mai prietenoși cu vizitatorii. Kevin Yeung, secretarul pentru cultură, sport și turism, a subliniat necesitatea acestei inițiative, menționând că o „mână de oi negre” a deteriorat reputația Hong Kong-ului prin comportamentul lor nepoliticos. Yeung a explicat că personalul neprietenos din restaurante, odinioară considerat o parte din farmecul local, a devenit acum un impediment pentru turiști, în timp ce grosolănia taximetriștilor a fost una dintre principalele plângeri ale vizitatorilor.

Eforturi multi-departamentale pentru îmbunătățirea ospitalității

Pentru a combate această problemă, guvernul a planificat o abordare multi-departamentală. Biroul pentru Educație va introduce programe de predare a politeții în școli, iar Departamentul pentru Afaceri Interne va organiza activități comunitare pentru a încuraja amabilitatea. De asemenea, se vor introduce scheme de recompensare a comportamentului pozitiv. Campania include și difuzarea de clipuri video motivaționale pentru a încuraja locuitorii să contribuie la promovarea ospitalității orașului și să facă voluntariat la centrele de vizitare.

John Lee, șeful executivului din Hong Kong, a susținut campania în cadrul unei conferințe de presă, încurajând locuitorii să fie mai politicoși, să zâmbească mai mult și să facă un efort suplimentar pentru a îmbunătăți experiența vizitatorilor. „Hong Kong ar trebui să devină un loc bine cunoscut pentru ospitalitatea sa”, a declarat Lee.

Provocările turismului post-pandemie și contextul politic

Aceasta nu este prima încercare a Hong Kong-ului de a aborda problema atitudinii percepute a locuitorilor săi. Campanii similare au fost lansate în anii ’90 și la începutul anilor 2000, dar orașul se confruntă acum cu provocări suplimentare. După ridicarea restricțiilor de călătorie impuse de pandemie, Hong Kong încă nu a reușit să recâștige nivelul de vizitatori de dinainte de COVID-19, în ciuda organizării a peste 200 de „mega-evenimente”, de la conferințe la concerte și competiții sportive.

Statisticile arată că, în ianuarie 2019, Hong Kong a înregistrat un vârf de peste 6,7 milioane de sosiri de vizitatori, dar în aprilie 2024, numărul acestora era mai mic de jumătate. Scăderea numărului de turiști a fost influențată nu doar de pandemie, ci și de tulburările politice. Protestele pro-democrație din 2019 și măsurile de reprimare a disidenței au dus la o scădere semnificativă a numărului de vizitatori.

De asemenea, profilul turiștilor post-pandemie s-a schimbat considerabil. În 2010, 10% dintre vizitatori proveneau din Europa și America, în timp ce 63% erau din China continentală. În 2023, doar 5% din turiști proveneau din Europa și America, în timp ce 79% erau din China continentală. În plus, avertismentele de călătorie emise de țări precum SUA, Canada și Marea Britanie cu privire la aplicarea „arbitrară” și „amplă” a legilor locale au descurajat și mai mult vizitatorii.

Ospitalitatea ca motor al turismului

Yeung a recunoscut dificultatea misiunii sale, subliniind că mișcarea pentru ospitalitate nu poate rezolva toate problemele societății, dar spiritul acesteia este ceea ce contează. În ciuda provocărilor, autoritățile rămân optimiste că îmbunătățirea ospitalității locale va ajuta la revitalizarea turismului în Hong Kong.

Populația României se confruntă, la rândul ei, cu provocări similare în ceea ce privește percepția asupra ospitalității, dar eforturile de a îmbunătăți aceste aspecte pot servi drept inspirație pentru Hong Kong. Asemenea Hong Kong-ului, și România a implementat diverse inițiative pentru a îmbunătăți experiența vizitatorilor și a atrage mai mulți turiști. Colaborarea și schimbul de bune practici între aceste două regiuni ar putea contribui la îmbunătățirea imaginii lor turistice și la creșterea satisfacției vizitatorilor.

Ne poți urmări pe Google News, Facebook, Instagram, X, și YouTube

Cătălin B
Cu o experiență de peste 20 de ani în media, Cătălin iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze.

.