Health&FitnessLifestyle

Cât de mult dăunează organismului o dietă pe bază de plante

În ultima vreme au devenit foarte populare dietele pe bază pe plante, ce constă în consumul redus de produse de origine animală în favoarea celor de origine vegetală, precum fructe, legume, cereale integrale, leguminoase, nuci și semințe, însă înainte de a adopta un astfel de regim alimentar este bine să cunoști cu ce efecte secundare vine la pachet.

LIVING ERA BANNER

Efectele secundare ale unei diete pe bază de plante

O dietă bazată pe plante are numeroase beneficii, dar vine la pachet cu mai multe efecte secundare, mai puțin cunoscute, care pot apărea dacă nu sunt gestionate corespunzător, mai exact:

Creșterea în greutate

Deși dietele pe bază de plante sunt asociate cu pierderea în greutate, consumul unor cantități excesive de alimente vegane procesate sau de gustări bogate în calorii pe bază de plante poate duce la creșterea în greutate.

Gaze și balonare

O creștere a aportului de fibre din alimentele pe bază de plante poate duce la gaze și balonare, mai ales dacă nu ești obișnuit cu ele. Se recomandă încorporarea treptată a alimentelor bogate în fibre și menținerea hidratării pentru ameliorarea acestui disconfort.

Alergii și sensibilități

Bazarea în mare măsură pe anumite alimente vegetale, cum ar fi nucile, soia sau cerealele care conțin gluten, poate declanșa alergii sau sensibilități la unele persoane. Este important să vă diversificați dieta pentru a minimiza acest risc.

Deficiențe de micronutrienți

Dr. Rohini Patil, nutriționist certificat, a explicat că: „Dietele pe bază de plante pot duce uneori la deficiențe de nutrienți precum vitamina B12, fier, zinc, calciu și acizi grași omega-3. Este esențial să planificați mesele cu atenție pentru a vă asigura că obțineți acești nutrienți prin alimente îmbogățite sau suplimente.”, potrivit IndiaTimes.

Sănătatea oaselor

„Unele alimente pe bază de plante pot conține compuși care interferează cu absorbția calciului, având un potențial impact asupra sănătății oaselor. Fiți atenți la aportul de calciu și luați în considerare laptele pe bază de plante îmbogățit sau suplimentele”, a mai precizat Dr. Patil.

Calitatea proteinelor

În timp ce dietele pe bază de plante pot furniza o cantitate mare de proteine, calitatea proteinelor vegetale poate fi mai slabă decât cea a proteinelor de origine animală în ceea ce privește aminoacizii esențiali. Combinarea diferitelor surse de proteine vegetale poate contribui la asigurarea unui profil complet de aminoacizi.

Deficiența de vitamina D

Vitamina D se obține în principal din lumina soarelui și din alimente îmbogățite. Dietele pe bază de plante, în special dacă se limitează la alimente îmbogățite, pot crea un deficit de vitamina D. Ar putea fi necesară o expunere adecvată la soare sau utilizarea suplimentelor.

Probleme digestive

Dietele pe bază de plante pot fi bogate în carbohidrați fermentescibili, care pot declanșa probleme digestive, cum ar fi simptomele sindromului de colon iritabil. Consultarea unui dietetician poate ajuta la gestionarea acestora.

Funcția tiroidiană

Legumele crucifere, cum ar fi broccoli și kale, conțin compuși care pot interfera cu funcția tiroidiană atunci când sunt consumate în exces. Gătitul acestor legume poate ajuta la atenuarea acestui efect.

Acestea fiind spuse, o dietă pe bază de plante trebuie gestionată cu grijă, de preferat sub supravegherea unui nutriționist atestat, pentru a fi cu adevărat benefică.

Ne poți urmări pe Google News, Facebook, Instagram, X, și YouTube

Redacția NewsDealer
NewsDealer este o companie media înființată în 2023, cu jurnaliști de peste 10 ani experiență, care au trecut pe la ProSport, Digisport, precum și alte redacții mari din România.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *