LifestyleTravel

București, la coada clasamentului orașelor smart. Capitala pierde teren an de an

București nu stă prea bine în clasamentul orașelor smart. Capitala României ocupă locul 104 din 141 de orașe aflate în acest top, iar principalele probleme, potrivit locuitorilor orașului, sunt poluarea, traficul, corupția, transmite ZF.ro.

Bucureștiul ocupă locul 104 din 141 de orașe în clasamentul orașelor smart

Bucureștiul ocupă locul 104 din 141 de orașe în clasamentul orașelor smart. Singurele categorii la care excelează capitala sunt achiziția biletelor online pentru muzee, teatre și internetul.

Principalele probleme, potrivit locuitorilor orașului, sunt poluarea, traficul, corupția, subdezvoltarea sistemului sanitar și lipsa spațiilor verzi.

Capitala României a decăzut constant din acest top în ultimii patru ani. În 2019 se afla pe poziția 60 și a căzut pe 76 anul următor, iar în 2022 se afla pe 87, în timp ce în 2023 a ajuns pe locul 104 din 141.

Studiul se bazează pe criterii precum dezvoltarea sustenabilă, mobilitatea, poluarea, disponibilitatea locurilor de muncă, dimensiunea și numărul spațiilor verzi.

În Europa Centrală și de Est, Praga ocupă locul 140, iar Varșovia se află pe 44, topul fiind condus de Zurich, Oslo, Canberra, Copenhaga și Lausanne.

Speranța de viață în București a scăzut cu 1,2 ani, iar principalii indicatori care au tras Capitala României la coada clasamentului sunt traficul și poluarea, obținând doar 50 de puncte din 100 posibile în majoritatea categoriilor.

Concret, Capitala e devansată în 2023 de Ho Chi Minh (Vietnam) sau de Jakarta (Indo­nezia), conform raportului IMD Smart City – Index Report 2023. Bucureştiul este de altfel singurul oraş din România analizat, în timp ce alte ţări apar în clasament cu mai multe metropole, mai notează sursa citată.

Potrivit aerlive.ro, Bucureștiul este unul dintre cele mai poluate orașe din Europa și se află în proces de infringement cu Comisia Europeană pentru depășiri constante ale cantităților de particule fine în mișcare aflate în aer (PM10, PM2,5), dar și pentru incapacitatea de a monitoriza calitatea aerului conform legii.

Principalele cauze ale poluarii atmosferice cu PM10 si PM 2,5 in Bucuresti sunt:

  • traficul rutier (numărul tot mai mare de mașini existente în Capitală: 1,3 milioane înmatriculate în București in oct.2017, plus mașinile care tranzitează orașul, plus cele înregistrate în alte localități. Aceste date ne fac sa estimăm un număr de peste 2 milioane de mașini ce se află zilnic pe străzile Capitalei)
  • poluarea generată de construcții și șantiere ce nu respectă normele de organizare a șantierelor (lipsă legislație pentru controlul acestor lucrări, autorizații date abuziv etc)
  • lipsa din ce în ce mai acută a spațiilor verzi

Ne poți urmări pe Google News, Facebook, Instagram, X, și YouTube

Alexandru
Alexandru are o experiență de peste 10 ani în mediul online, timp în care a publicat peste 5.000 de articole și a strâns cititori de prin toate colțurile lumii. Pasionat de artă și tehnologia viitorului, Alexandru scrie acum pentru NewsDealer. De asemenea, toate articolele de tip pamflet sunt semnate de Alexandru, care poate fi contactat pe adresa redacției, atât pentru a semnala "derapajele", dar și pentru colaborări.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *