ActualitateEconomie

Brandul românesc FryDay are competiție. Hesburger, cel mai mare lanț de restaurante cu servire rapidă din Finlanda, vine în România

Hesburger, cel mai mare lanț de restaurante cu servire rapidă din Finlanda, vine în România și se va lupta cu FryDay, un brand românesc cu fast-food premium.

LIVING ERA BANNER

Locația a fost deja deschisă în Râmnicu Vâlcea și mai urmează alte 9 restaurante în acest an. Potrivit site-ului FryDay, se pare că ei nu au o locație în Vâlcea în momentul de față. Cu toate acestea, având în vederea rapiditatea cu care se extinde FryDay, probabil că va exista curând.

Restaurantul deschis la Vâlcea se află în Shopping City Râmnicu Vâlcea, ocupând o suprafață de 80 de metri pătrați, cu o investiție de 300.000 de euro. Prin această extindere, Hesburger își propune să capitalizeze pe preferința românilor pentru fast-food și să-și consolideze prezența pe o piață în continuă creștere.

„Am decis să intrăm pe piaţa din Romania în urma unei analize amănunţite a pieţei locale şi credem în potenţialul de dezvoltare de aici. Avem o experienţă solidă de expansiune în regiune, în special în ţările Baltice şi în Bulgaria. În prezent, avem discuţii pentru locaţii noi în diferite oraşe din România, printre care şi Bucureşti. Ne propunem să deschidem 10 noi restaurante Hesburger la nivel naţional în primul an, în urma unor investiţii de peste 8 mil. euro”, a declarat Ieva Salmela, International Development & Marketing Director Hesburger.

Hesburger este un lanț de restaurante originar din Finlanda, cu o prezență solidă în Finlanda, țările baltice (Letonia, Lituania și Estonia), Germania, Ucraina și Bulgaria, având un total de 470 de unități, conform profilului de LinkedIn al companiei. Aceasta este o afacere de familie cu o tradiție de peste 50 de ani.

Intrarea pe piața românească vine într-un context economic marcat de inflație ridicată și scăderea puterii de cumpărare. În astfel de perioade, consumatorii devin mai atenți la cheltuielile lor, iar comportamentul de consum se modifică. Crizele economice anterioare au arătat că, în vremuri de incertitudine, românii preferă să renunțe la restaurantele a la carte în favoarea localurilor fast-food și, ulterior, chiar la acestea în favoarea patiseriilor și covrigăriilor. Cu toate acestea, datele preliminare ale marilor operatori de fast-food precum McDonald’s și KFC indică faptul că anul 2023 a fost unul favorabil pentru acest sector în România.

Lanțul românesc de fast food FryDay, fondat de antreprenorul sucevean Lucian Florea, a ajuns la un total de nouă restaurante și a încheiat anul trecut cu afaceri de 28,6 milioane de lei (aproximativ 5,7 milioane de euro), înregistrând o creștere de două ori față de anul anterior.

Ne poți urmări pe Google News, Facebook, Instagram, X, și YouTube

Alexandru
Alexandru are o experiență de peste 10 ani în mediul online, timp în care a publicat peste 5.000 de articole și a strâns cititori de prin toate colțurile lumii. Pasionat de artă și tehnologia viitorului, Alexandru scrie acum pentru NewsDealer. De asemenea, toate articolele de tip pamflet sunt semnate de Alexandru, care poate fi contactat pe adresa redacției, atât pentru a semnala "derapajele", dar și pentru colaborări.

.