Internațional

Austria oferă bilete gratuite pentru trasportul public, dacă te tatuezi

În octombrie 2021, Austria a lansat Klimaticket – un abonament anual care oferă acces la toate rețelele de transport public din țară. Spre deosebire de, recentul Deutschlandicket al Germaniei, acesta nu este atât de accesibil, deoarece ajunge și la 1.095 de euro pentru 12 luni, notează themayor.com.
 
Dacă privim în ansamblu, un abonament destul de scump, mai ales pentru cei care câștigă minimul pe economie. Astfel că, tinerii care au participat la un festival din Austria, au rămas surprinși când au aflat că cei care își făceau un anumit tatuaj, de tip reclamă, primeau la schimb un abonament gratuit la transportul public, timp de un an.

Campanie electorală?

Practic, corpul tău devenea un panou publicitar umblător. Acest tip de marketing a stârnit controverse în societatea austriacă.
 
Ziarul Der Standard ar fi descris oferta ca fiind „sustenabil de stupidă”, în timp ce Salzburger Nachrichten a numit-o „cinism gol-goluț”.
 
Leonore Gewesseler, ministru austriac pentru Protecția Climei, a promovat această campanie la un festival din orașul Sankt Polten, joia trecută. Ea susține că oferta se adresează doar celor de peste 18 ani, iar cei care au optat pentru ea aveau deja alte tatuaje pe piele.

„Este aceasta o acțiune exemplară? Motivați tinerii să-și facă tatuaje?” a întrebat un utilizator de Instagram. Contul Klimaticket a răspuns pur și simplu cu „responsabilitate personală”.
 
Criticii au acuzat-o, de asemenea, pe Gewessler că folosește pielea tinerilor pentru a-și face publicitate politică.

Henrike Brandstötter, deputat al partidului liberal NEOS din Austria, a spus că „a oferi oamenilor bani pentru a le pune reclamă sub piele dezvăluie o viziune inacceptabilă, din partea unui ministru de guvern”.
 
Rămâne de văzut cât succes a avut campania de promovare și nu se știe dacă controversata campanie se va repeta și anul viitor. În prezent, 245.000 de austrieci (dintr-un total de 9 milioane) folosesc Klimaticket, tinerii și vârstnicii având dreptul la tarife reduse.
 
Reprezentanții companiei care vinde tichetele au declarat, de asemenea, presei locale că feedback-ul de la festivaluri a fost „extrem de pozitiv”.
 

Ne poți urmări pe Google News, Facebook, Instagram, X, și YouTube

LIVING ERA BANNER
Redacția NewsDealer
NewsDealer este o companie media înființată în 2023, cu jurnaliști de peste 10 ani experiență, care au trecut pe la ProSport, Digisport, precum și alte redacții mari din România.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *